Direct bereikbaar
Bellen via KPN Teletolk doe je met de Tolkcontact-app. Heb jij ‘m al?

Home Aanmelden

Over de Tolkcontact-app
De Tolkcontact-app zorgt voor de software die nodig is om een tolk in te zetten tijdens een telefoongesprek. Tolkcontact voert de tolkvoorziening uit voor doven en slechthorenden in Nederland.
Voor deze app moet je je aanmelden bij Tolkcontact. Dit kost je slechts 5 minuten. Na je aanmelding kan je direct bellen en gebeld worden.
Heb je de app al, maar KPN Teletolk nog niet geactiveerd? Klik dan op KPN Teletolk activeren
KPN & Tolkcontact
KPN en Tolkcontact hebben de handen ineengeslagen om bellen toegankelijker te maken. Wij zorgen voor het netwerk, zij voor de software en tolken Nederlandse Gebarentaal. Zo sta je altijd in verbinding.

Total Conversation
Om gebruik te maken van KPN Teletolk, heb je Total Conversation-software nodig. Dat betekent dat gebruikers tegelijkertijd kunnen spreken, tekst kunnen typen én kunnen gebaren via video. De dove of slechthorende gebruiker kan dus zelf bepalen of die het gesprek vertaald wil krijgen in tekst of Nederlandse Gebarentaal. Liever zelf spreken? Dat kan ook. De tolk vertaalt dan alleen wat de horende zegt.
Aanbieders
Op dit moment is KPN Teletolk alleen te gebruiken via Tolkcontact. Zij bieden total conversation software aan particulieren die willen bellen en aan bedrijven die bereikbaar willen zijn voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Bekijk het aanbod hier.