Naar menu

AVG

Als je wordt gebeld via de bemiddelingsdienst KPN Teletolk.

Via de tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk kunnen doven, slechthorenden en mensen met een spraak- of taalbeperking bellen met organisaties als de Belastingdienst, een bank of verzekeraars. Een medewerker van KPN Teletolk vertaalt het gesprek in gebarentaal of tekst. Deze dienst wordt uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Alle gegevens zijn vertrouwelijk

Bij sommige telefoongesprekken worden persoonlijke en vertrouwelijke gegevens uitgewisseld. Als je belt met iemand via de bemiddelingsdienst KPN Teletolk, kun je alle informatie vragen en geven die je normaal ook via de telefoon zou uitwisselen.

Medewerkers van de bemiddelingsdienst KPN Teletolk zijn bevoegd om gesprekken te bemiddelen en hebben zwijgplicht. Dat betekent dat zij de inhoud van een gesprek met niemand mogen delen. Dit geldt voor alle gesprekken. Dus voor gesprekken tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en de overheid (zoals gemeenten of het UWV). Maar ook tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en een bedrijf, zoals de bank.

Een telefoongesprek via KPN Teletolk kun je dus behandelen als ieder ander telefoongesprek.

Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Hoe werkt KPN Teletolk?

Met de tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk kunnen doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking bellen en gebeld worden.

Download de informatieflyer voor meer info

Zo werkt KPN Teletolk