Bellen via KPN Teletolk
AVG-proof
Of je nu belt met je huisarts, de Belastingdienst of met de bank, jouw privacy vinden wij heel belangrijk. Als gebruiker van KPN Teletolk kun je erop vertrouwen dat wat je bespreekt niet wordt gedeeld met anderen. Daar zorgen wij voor.

Home Service en contact Privacy & voorwaarden AVG-beleid
Vertrouwelijke gegevens
Bij sommige telefoongesprekken worden persoonlijke en vertrouwelijke gegevens uitgewisseld. Als je belt met iemand via de bemiddelingsdienst KPN Teletolk, kan je alle informatie vragen en geven die je normaal ook via de telefoon zou uitwisselen.
Zwijgplicht
Medewerkers van de bemiddelingsdienst KPN Teletolk zijn bevoegd om gesprekken te bemiddelen en hebben zwijgplicht. Dat betekent dat zij de inhoud van een gesprek met niemand mogen delen. Dit geldt voor alle gesprekken. Dus voor gesprekken tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en de overheid (zoals gemeenten of het UWV). Maar ook tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en een bedrijf, zoals de bank.
Een telefoongesprek via KPN Teletolk kun je dus behandelen als ieder ander telefoongesprek.
Rijksoverheid
De dienst KPN Teletolk wordt uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.