Voorwaarden
De dienstverlening van KPN Teletolk valt onder de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten van KPN.
Voor KPN Teletolk gelden daarnaast de volgende aanvullende voorwaarden:
AANVULLENDE VOORWAARDEN KPN TELETOLK
1 februari 2025
ARTIKEL 1 – BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN
Algemene Voorwaarden
Deze aanvullende voorwaarden die betrekking hebben op de Dienst KPN Teletolk.
Contractant
Degene die zich registreert om gebruik te kunnen maken van KPN Teletolk.
Dienst
De dienst KPN Teletolk.
Gebruiker
Degene die gebruikmaakt van KPN Teletolk.
KPN
KPN B.V.
ARTIKEL 2 – ALGEMENE BEPALINGEN
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere Gebruiker van KPN Teletolk.
2.2 Eventuele in het kader van Dienst relevante en door KPN onderschreven bedrijfscodes zijn aangegeven op zijn website. Voor zover relevant zijn deze bedrijfscodes van toepassing op deze Overeenkomst.
ARTIKEL 3 – TOTSTANDKOMING VAN EEN REGISTRATIE
3.1 Gebruiker staat in voor de juistheid van de door hem langs elektronische weg ingevoerde gegevens om een registratie tot stand te brengen.
ARTIKEL 4 – GEBRUIK VAN DE DIENST
4.1 Het is Gebruiker niet toegestaan derden in de gelegenheid te stellen met behulp van zijn gegevens gebruik te laten maken van de dienst.
4.2 Het is Gebruiker niet toegestaan misbruik te maken van de Dienst, bijvoorbeeld door handelingen te verrichten, te doen of te laten verrichten.
ARTIKEL 5 – BEMIDDELING
5.1 Alle gesprekken waarvoor KPN heeft bemiddeld vallen onder zwijgplicht.
5.2 De medewerkers van de beeldbemiddelingsdienst zijn gediplomeerde tolken Gebarentaal. Zij staan allen ingeschreven bij de Stichting RTGS en werken volgens de beroepscode van de NBTG.
5.3 Het is Gebruiker niet toegestaan om - zonder nadrukkelijke toestemming van KPN - opnames van gesprekken te maken en/of te verspreiden.
ARTIKEL 6 – KWALITEIT, ONDERHOUD EN STORINGEN
6.1 KPN spant zich in om de verlening van de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen. Het is technisch echter onmogelijk om elke storing of beperking van de dienstverlening te voorkomen.
Aansprakelijkheid voor het niet of niet goed functioneren van de Dienst bestaat alleen binnen de grenzen van deze Algemene Voorwaarden.
6.2 Storingen worden zo spoedig mogelijk nadat zij aan KPN bekend zijn geworden onderzocht en naar beste kunnen opgeheven.
ARTIKEL 7 – BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS
7.1 Indien en voor zover KPN bij de uitvoering van de Dienst persoonsgegevens, waaronder verkeers- en locatiegegevens, verwerkt van Gebruiker, zal KPN dat doen met inachtneming van de toepasselijke wet- en regelgeving, in het bijzonder de AVG en de Telecommunicatiewet.
7.2 De wijze van verwerking van persoonsgegevens van de Gebruiker is neergelegd in het Privacy statement van KPN, zoals gepubliceerd op haar website. Indien nieuwe ontwikkelingen dit noodzakelijk maken zal dit Privacy statement worden aangepast.
7.3 KPN kan de in het eerste lid bedoelde gegevens verwerken voor de uitvoering van de Dienst, facturering en bestrijding van daaraan gerelateerde fraude.
7.4 Voor zover op de Dienst van toepassing, zal KPN wettelijke verplichtingen tot verstrekking van gegevens (zoals in het kader van een strafrechtelijk opsporingsonderzoek) naleven.
ARTIKEL 8 – KLACHTEN EN GESCHILLEN
8.1 De Gebruiker dient zich in geval van klachten of geschillen met betrekking tot de Dienst in eerste instantie te wenden tot KPN, via het door KPN daarvoor bekendgemaakte telefoonnummer of adres. KPN zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht of het geschil inhoudelijk reageren, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval maakt KPN - met vermelding van de redenen - binnen die termijn aan de Gebruiker kenbaar wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem zal worden meegedeeld.
8.2 Indien de Gebruiker niet instemt met de behandeling van zijn klacht of geschil overeenkomstig artikel 8.1, is Gebruiker bevoegd het geschil aan de bevoegde burgerlijke rechter te 's-Gravenhage voor te leggen.